شرکت توسن یکی از حاضران فعال در نمایشگاه صنعت، ابزارآلات، ماشین آلات و تجهیزات صنعتی بود. این نمایشگاه چندی پیش در شهر آفتاب تهران برگزار شد. به همین بهانه گفتگویی با "علیرضا تیغ بند قائم مقام مدیرعامل و مدیرمارکتینگ توسن" و "وحید رسولی مدیر واحد ایونت و برنداکتیویشن، مهسا اسمعیلی مسئول اجرایی پروژه غرفه نمایشگاهی توسن از آژانس ارتباط تصویر اشاره " داشتهایم که در ادامه میخوانید.درباره سومین نمایشگاه صنعت، ابزارآلات، ماشین آلات و تجهیزات صنعتی و علت حضور توسن برایمان بگویید؟علیرضا تیغ بند: توسن پس از ۵ سال دوری در نمایشگاه صنعت، ابزارآلات، ماشین آلات و تجهیزات صنعتی شرکت کرد. این نمایشگاه فرصت مناسبی جهت برقراری ارتباط با ذی نفعان شرکت و معرفی دوباره آخرین محصولات آن بود. ذی نفعانی مانند: فروشندگان توسن، نمایندگان فروش صنف ابزارالات، فعالان شهرکهای صنعتی، مصرف کنندگان نهایی و… ما از این افراد بطور مستقیم و یا غیر مستقیم برای حضور در نمایشگاه و بازدید از غرفه توسن دعوت کردیم. در این نمایشگاه علاوه بر ایجاد ارتباط با مخاطبان B2B وB2C فعالیتهایی نیز در حوزه برندینگ انجام شد. توسن برای این نمایشگاه غرفهای بیش از ۱۰۰۰ متر در نظر گرفته بود. غرفهای که در آن انواع محصولات را به نمایش عموم گذاشتیم. همچنین در این غرفه فضای اختصاصی برای خدمات پس از فروش و کارگاههای تخصصی استفاده از محصولات توسط مخاطبان ایجاد کردیم.حضور در این نمایشگاه چه دستاوردهای برای توسن به همراه داشته است؟علیرضا تیغ بند: توسن دستاوردهای مثبتی از این نمایشگاه بدست آورد. برای این نمایشگاه تعدادی از فعالان برجسته و اینفلوئنسرهای حوزه صنعت را دعوت کردیم. همچنین ما دعوتنامه رسمی و فیزیکی برای فعالان جهت بازدید از غرفه ارسال کردیم. چنین عملکردهایی در افزایش آگاهی مخاطبان نسبت به برند ما بسیار تاثیرگذار بود. همچنین حضور در این نمایشگاه بازخوردهای مثبتی هم برای توسن به همراه داشت. حضور در این ابعاد باعث دلگرمی نمایندگان فروش توسن بود و مطمئنا در آینده نزدیک بر افزایش فروش محصولات نیز تاثیر گذار خواهد بود. برای جلب بازخوردهای مثبت، طراحی غرفه و کارگاههای تخصصی (نجاری، آهنگری و لوله کشی) تاثیرگذار بود. ما برای این نمایشگاه یک مجسمه اسب که اجزای آن را ابزارآلات تشکیل داده بودند، در نظر گرفتیم. این مجسمه نزدیک به ۷۰۰ کیلو وزن داشت و نظر بسیاری از مخاطبان را به خود جلب کرد. افراد مختلفی با مجسمه عکس انداخته و در فضای مجازی منتشر کردند. نحوه چینش محصولات و لمس آنها از نزدیک توسط مخاطبان نیز تجربه مثبتی به همراه داشت.توسن برای حل چه مسئله ای به سراغ اشاره آمده است؟وحید رسولی: همکاری بین برند ابزارآلات توسن و آژانس اشاره از دو سال پیش شروع شد و این همکاری استراتژیک در بخشهای مختلف در حال اجراست. پیشتر تیم اشاره با اکران یک کمپین تبلیغاتی محیطی، با هدف آگاهیرسانی و افزایش دامنهی مصرف کنندگان برند، همکاری موفق و اثربخشی را رقم زد.برند توسن پس از سکوتی چند ساله در بخش حضور در نمایشگاهها و تمرکز بر توسعهی سبد محصولی و ارتقاء سطح کیفی محصولات خود، تصمیم به حضوری پر رنگ و نمایشی تمام و کمال از سبد محصولی خود را داشت. توسن در تمام سالهای فعالیت خود، همواره دغدغهمند نیازهای مشتریان بوده و خود را ملزم به ارائهی خدمت به طیف عظیم مخاطبان خود میداند. از اینرو، معرفی تنوع محصولی در برند توسن، مزیتهای هر محصول نسبت به سایر رقبا در بازار و همچنین نمایش تعهدات برند در بخش سرویس خدمات پس از فروش از چالشهای پیش روی برند توسن بود.از ایده پردازی و اجرای کار برایمان بگویید؟مهسا اسمعیلی: ایدهپردازی برای معرفی و نمایش متمایز بیش از ۴۰ گروه محصول در خانوادههای مختلف ابزارها و در فضایی به وسعت ۱۰۰۰ متر مربع، روندی پر چالش بود. لازم بود تا در روند ایدهپردازی، تمرکز روی نمایش کارکردهای هر محصول باشد. طراحی منحصربفرد محصولات و کیفیت بالای ساخت، دو مزیتی بود که در پروسههای ایدهپردازی، طراحی و اجرا نقش مهمی را ایفا کرد. از اینرو، شعار توسن، ابزار هر حرفهای را برای این نمایشگاه در نظر گرفتیم. همچنین با الهام گرفتن از نام برند، مجسمهی اسب توسن را با استفاده از ابزارآلات توسن طراحی و اجرا کردیم. تصمیم گرفتیم که اینبار و خلاف عرف حاکم در صنعت معرفی ابزارها که صرفاً با استفاده از شوروم و کاتالوگ صورت میپذیرفت، با نگاهی جدید به این مهم بپردازیم. ما با طراحی استندهای نمایش محصول که امکان لمس محصول و ارتباطی نزدیکتر را برای مخاطبین میسر ساخت و همچنین نمایش موزهای و هنری ابزار، تلاش کردیم تا از قدری از سختی ابزار بکاهیم. تعریف کارگاههایی با هدف تمرکز بر معرفی مزیتهای محصولات، یکی از نقاط قوت این نمایشگاه بود. ما با راهاندازی کارگاههای آهنگری، نجاری و لولهکشی، امکان تجربهی استفاده از ابزارآلات توسن را برای افراد حرفهای و مبتدی فراهم کردیم. در این کارگاهها افراد امکان ساخت آبجکتهایی مرتبط با هر گروه ابزار را داشتند و اثر خلق شده را به عنوان هدیهای با خود به همراه میبردند. همچنین ما یک اتاق بازی همسو با کانسپت شناخت محصولات توسن را نیز ایدهپردازی و اجرا کردیم که با بازخوردهای بسیار مثبتی همراه بود. با توجه به وجههی برند، تمام دقت و تجربهی خود را به کار گرفتیم تا با وجود دیتیلهای فراوانی که برای ساخت این غرفه لحاظ شده بود، خروجی تمیز و بینقصی را ارائه کنیم.درباره بازخوردهای بدست آمده برایمان بگویید؟مهسا اسمعیلی: خدارو شاکریم که تلاشهای شبانهروزی ما به ثمر نشست، چرا که هم از سمت کارفرما و هم تمامی مخاطبین حاضر شده در غرفهی توسن، بازخوردهای مثبتی را دریافت کردیم. ظرافتهایی که در بخش ایدهپردازی وطراحی به کار گرفتیم، با وسواسی وصف نشدنی به مرحلهی اجرا رساندیم و همین موضوع باعث خرسندی و رضایتمندی بازدیدکنندگان شده بود. مجسمهی اسب توسن، یکی از جذابیتهای غرفهی توسن و البته نمایشگاه صنعت امسال بود که موجب ثبت خاطرات تصویری فراوانی برای بازدیدکنندگان شد. در نهایت، خوشحالیم که پاسخ اعتماد مدیران برند توسن به تیم اشاره را اینگونه و در خور شان و منزلت این برند پر افتخار و خوشنام دادیم.درباره نقش غرفه سازی در تبلیغات و مارکتینگ برایمان بگویید؟وحید رسولی: غرفهسازی یکی از راهکارهای اثربخش برای انتقال پیام برندها در حوزهی دیرکتمارکتینگ بوده است و همواره نمایشگاهها، بستر سازندهای را برای خلق تعاملی هدفمند ایجاد میکنند. در فضای نمایشگاهی، علاوه بر امکان ارتباط با مخاطبین هدف برند، امکان تعامل با Noun user ها نیز وجود دارد که پتانسیل بالایی را برای تبدیل به مخاطب هدف شدن دارند. با توجه به تخصصی بودن فضای نمایشگاه، حضور هوشمندانهی برندها، امکان رقابت و نمایش متمایز محصولات بین سایر رقبا را نیز فراهم میسازد. از اینرو، تدوین استراتژیهای حضور در نمایشگاه، همواره یکی از عوامل مهم در دیده شدن و اثربخشی حضور برندها به شمار میرود. برگزاری این نمایشگاه، نقطهی پایان همکاری بین توسن و اشاره نخواهد بود، چراکه ما در میانهی یک سفر پر ماجرا در مسیر توسعه و به سمت افقهای روشن هستیم.برای مشاهده ویدیو اینجا کلیک کنید
خواندن این مطلب 4 دقیقه زمان میبرد