تبلیغات بازرگانی: صنعت مخابرات یکی از زیر بنایی ترین و مهمترین صنایعی است که امروزه در همهی دنیا به لحاظ نقش مهم در توسعه ی ارتباطات دیجیتال مورد توجه قرار گرفته است.توسعه زیر ساختهای ارتباطی به لحاظ اهمیت موضوع ارتباطات بین المللی در دستور کار حاکمیتها قرار دارد .در بسیاری ازکشورها به دلایل متعددی بخش خصوصی را وارد این صنعت کرده و از خدمات و امکانات مالی و تکنیکی و علمی آن در توسعه صنعت استفاده شده و همچنین قوانین بسیار تسهیل کننده جهت رگلاتوری در این زمینهی وضع شده که شرایط را برای کسبو و کارها تسهیل ساخته است.در ایران نیز شاهد تحولات گسترده ای در این حوزه بودیم و همراستا با تحولات شتاب زده جهانی توسعه ارتباطات دیجیتال مد نظر قرارگرفته و در همین راستا برپایی نمایشگاه صنعت مخابرات و فناوری اطلاعات و راه حل های نوآورانه برای تعامل بخش خصوصی و مشتریان و تامین کنندگان و دولت برپا میشود.امسال نیز بیست و دومین نمایشگاه تلکام در محل دائم نمایشگاههای بینالمللی تهران با حضور شرکتهای بزرگ ارتباطی ایران فعالان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.این نمایشگاه که از دوم تا پنچم دی ما ه دایر است با شعار "تحول دیجیتال و توسعه پایدار " و با هدف تعامل با بازیگران حوزه-ی ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور و با محصولات متنوع و ارائه سرویسهای مختلف برپاشد.
دبیر و عضو هیئت مدیره سندیکای صنعت مخابرات ایران با حضور دربیست و دومین نمایشگاه تلکام تهران ۲۰۲۱، اظهار داشت: نیاز امروز شرکت مخابرات ایران، راهحلهای نوآورانه است و بر همین اساس مخابرات ایران در نمایشگاه «تلکام» امسال میتواند شرکتهای زنجیره تامین خود را تحت پوشش کاملتری قرار دهد.فرامرز رستگارافزود: سندیکای صنعت مخابرات، ۲۳ سال است که تشکیل شده و در راستای انسجام بین شرکتهای مخابراتی که در تولید اقلام مصرفی مخابرات شرکت دارند، فعالیت میکند.رستگار خاطرنشان کرد: مخابرات اکنون مجموعهای از فاواست و در همین راستا نمایشگاه تلکام سابق به نام نمایشگاه مخابرات و فناوری اطلاعات تغییر نام داده است.وی با بیان این که امکان رشد پنج برابری حوزه تلکام در سال آینده وجود دارد، افزود: برای دستیابی به این هدف در کسب وکار باید تعالی و رونق پیدا کند و نتیجه آن افزایش اشتغالزایی هم است.دبیرسندیکای صنعت مخابرات ایران اظهار داشت: با توجه به اینکه ظرفیت عرضه در زنجیره تامین داخلی بیشتر از تقاضاست، بنابراین تکالیف وزارت ارتباطات و سایر اپراتورهای حوزه ارتباطات این است که تقاضای امروز را گسترش و کمکاریهای گذشته را در بخش سیاستگذاری جبران کنند.وی با تاکید بر اینکه حوزه ارتباطات بسیار گسترده و رشد یافته است، گفت: این حوزه به خودی خود فزاینده است و با سیاستگزاری درست، رشد چند برابری ایجاد میشود.در ادامه بامدیر یکی ازهلدینگهای مطرح در حوزهی مخابرات و ارتیاطات که درنمایشگاه هر سال شرکت دارند گفتگو داشتیم."حمید رضا نائینی" عضو هیات مدیره و مدیر عامل شرکت "فن آوا " در ادامه با اظهار این موضوع که نسبت به سالهای قبل حضور شرکتهای بخش خصوصی در نمایشگاه کمتر بوده تاکید کرد، موضوع تحریم ها و مشکلات و فشارهای اقتصادی باعث شده که شرکتهای خضوصی و کسب و کارها و استارتاپ های که در این حوزه قعالیت میکنند ریسک بالایی را دربخش مالی تجربه کنند.وی به عنوان نماینده یک هلدینگ خصوصی که تجربهی حضور درنمایشگاههای مختلف صنعت مخابرات را دارد گفت: طی دو دهه فعالیت در این حوزه به شرکتهای زیر مجموعه ای که در حال فعالیت هستند امسال با رویکرد تازه ای در نمایشگاه ۱۴۰۰ تلکام شرکت کردیم هر یک از شرکتها روی یک موضوع خاص تمرکز داشته و به معرفی و لانچ محصولات و خدمات قابل ارائه پرداختند.نائینی در ادامه افزود: به عنوان نمونه در زمینهی ارتباطات متحرک دریایی که تامین کننده ارتباطات ماهوارهای در زمینهی کشتیهایی که پیمایش جهانی دارند ما جزء معدود شرکتهای فعال در این حوزه هستیم که در نمایشگاه معرفی شدیم، همچنین شرکت کوه نور که اولین شرکت اوپراتور جهت ارائه ی خدمات ارتباطات روستایی مناطق دورافتاده و محروم است که هزارو صد نقطهی روستایی مناطق محروم را تحت پوشش داشته و در زمینهی احداث نگه داری دکلهای اوپراتور فعال است. وی د رادامه تصریح کرد نمایشگاه تلکام فرصت مناسبی است جهت تعامل کسب و کارها و همچنین استارتاپهایی که در این حوزه فعالیت میکنندکه با لایههای حاکمیتی و مشتریان و شرکا و تامین کنندگان ارتباطات و تعاملات را توسعه دهند.در همین راستا نیز شرکت فن آوا هر روز اقدام به برگزاری رویداد زنده در غرفه نموده که مسائل کلان و مهم صنعت به حضور کارشناسان زبده مورد تبدل نظر و بحث قرار گرفته است.نائینی با اشاره به این موضوع که اصولاً بخش دولتی به لحاظ پر هزینه بودن توان توسعه بخش های مهم ارتباطات را ندارد و در همهی دنیا نیز بخش خصوصی وارد شده و مسئولیت این کار را عهده دار است، تصریح کرد به اعتقاد من لازم است با سیاست گزاری های صحیح شرایط برای ترغیب شرکتها و کسب و کارهای بخش خصوصی در این حوزه فراهم شود چرا که زمانی شاهد حضور بخش خصوصی در این حوزه هستیم که از بازگشت سرمایه اطمینان حاصل شود و فراهم آوردن چنین شرایطی برعهده ی بخش دولتی است.البته برند سازی در این حوزه نیز نیازمند تمرکز بر روی کیفیت خدمات است، امروز شاهد هستیم که ۱۷ شرکت در این حوزه فعال هستند و برخی نیز به توجه به خدماتی که ارئه میکنند به برند تبدیل شدند که البته هنوز از امکانات زیر ساخت در حال استفاده هستند و محدودیتهایی نیزدر این رابطه وجود دارد وی سرعت پایین اینترنت در ایران را نشانهی عقب افتادگی صنعت از دنیا عنوان کرده که نیازمند رویکرد ونگاه کلان است.لازم به ذکر است این نمایشگاه بین المللی همزمان با سال تولید، پشتیبانیها و مانع زدائیها در فضایی به وسعت تقریبی ۱۰ هزار مترمربع با حضور شرکتهای زیرساختی این حوزه برگزارشد.
خواندن این مطلب 4 دقیقه زمان میبرد