تبلیغات بازرگانی: بر اساس آمار منتشرشده توسط موسسه Pew Research، ۸۵ درصد افراد روزانه و ۳۱ درصد پیوسته آنلاین هستند. با وجود این تغییرات دریجیتال در رفتار مصرفکنندگان، ضرروری است تا وبسایتها به گونه ای طراحی شود که افراد، زمان بیشتری را در آن صرف کنند. در این مقاله به بررسی زمان صرف شده در هر مراجعه به وبسایت پرداخته و راه حلهایی برای بهبود آن خواهد شد.متوسط زمان هر مراجعه در کسبوکارهابر اساس گزارش ارائه شده توسط ContentSquare، در سال ۲۰۲۱ و در تمام صنایع، به طور متوسط کاربران در هر مراجعه ۵۴ ثانیه صرف جستوجو و بررسی مطالب وبسایت کرده اند. اگرچه می توانید اعداد خود را با این میانگین مقاسه کنید اما به خاطر داشته باشید که این عدد، یک میانگین برای تمامی کسب وکارها است. متوسط زمان مناسب برای هر کسب وکار و شاید هر استراتژی اما متفاوت است. آمارها بر اساس ردیابی بیست میلیارد مراجعه صورت گرفته به وبسایتها در ۱۰ صنعت متفاوت، جمع آوری شده است. در صدر این فهرست شرکت گوگل قرار گرفته است. گزارشهای Statista نشان میدهد در ماه جون سال ۲۰۲۱، هر کاربر به طور متوسط در هر مراجعه، ۲۲ دقیقه و ۴۴ ثانیه در در گوگل مشغول جستوجو بوده است.در مورد بازاریابی B2B، بیشترین زمان صرف شده در هر مراجعه، ۱.۳۷ دقیقه بوده که ۲۰ ثانیه نسبت به بیشینه دیگر صنایع، بالاتر است. در آن سر طیف، خرده فروشی ها و بخش انرژی جا خوش کرده اند که این زمان در آنها حدودا ۴۴ ثانیه بوده است. از همین رو مهم است که خود را با هم صنفی های خودتان مقایسه کنید تا بتوانید حس دقیق از زمان صرفشده در وبسایت خودتان داشته باشید.اما محتوای منتشرشده هم بر تعیین زمان مناسب، موثر است. به صورت ایدهآل افراد تمایل دارند که کاربران وقت بیشتری را در وبسایت بگذرانند. در یک مطالعه توسط Databox، ۴۵ درصد از شرکتکنندگان اعلام کردند زمان مورد نیاز برای مطالعه مطالب منتشرشده در وبسایت آنها، در حدود ۳ تا ۵ دقیقه است. هرچه زمان صرفشده توسط کاربران بیشتر باشد به معنی جذابیت و تناسب محتوایی مطلب مذکور خواهد بود.بهبود زماندر قدم اول شما باید زمان بالاآمدن وبسایت را کاهش دهید. با این کار دو هدف را با یک تیر شکار خواهید کرد: کاهش نرخ پرش و افزایش زمان صرفشده در سایت. این دو عامل به طور تنگاتنگی با هم در ارتباط هستند، به گونهای که اگر نرخ پرش در سایت شما بالا باشد، به طور حتم متوسطزمان مراجعه کاهش پیدا خواهد کرد؛ اما نرخ پرش پایین لزوما به معنی زمان بالاتر نخواهد بود.در بررسی که توسط شرکت گوگل آغاز و توسط Deoitte ادامه پیدا کرد، نشان داده شد که تنها ۰.۱ ثانیه کاهش در زمان بالاآمدن وبسایت در تلفنهای همراه، کاهش ۰.۶ درصدی نرخ پرش در صفحه اصلی، ۵.۷ درصدی در صفحه محصولات و ۱.۹ درصدی در صفحات فرعی را به دنبال خواهد داشت.استفاده از یک [CDN، کاهش حجم تصاویر و کمکردن حجم فایلها از روشهایی هستند که به بهبود زمان بالاآمدن وبسایت کمک میکنند.در گام دوم باید چیدمان مطالب در وبسایت شما بهینه شود. در یک سیستم بهینه، کاربران در کمترین زمان ممکن به اطلاعاتی که موردنظر دست پیدا می کنند و البته مطالب نامربوط سر راهشان قرار نمیگیرد. در هنگام طراحی ساختار مطالب در وبسایت، مهمترین مطالب در صفحات آغازین قرار گرفته، نشانه هایی مرتبط با همان صنعت استفاده شده و الزاما یک باکس جستجوی مطالب تعبیه می شود.در مرحله سوم، لینک یا ارجاعهای داخلی باید در وبسایت گنجانده شود. این ارجاعهای داخلی به کاربران کمک می کنند تا در کمترین زمان به اطلاعات مرتبط دسترسی پیدا کنند. لینکهای داخلی کاربران را ترغیب می کنند تا مطالب بیشتری را بخوانند و شانس خرید از شما را افزایش خواهد داد.در پله چهارم وقت آن رسیده که به مطالب موجود در وبسایت خود نگاه خریدارانه داشته باشید. این مطالب باید تا سرحد ممکن ساده بوده و راحت خوانده شوند. از به کار بردن کلمات غریب و یا جملههای طولانی پرهیز کنید. برای بهبود شمایل مطالب خود بهتر است از تیترهای مناسب استفاده کنید و مطالب را به بخشهای مختلف و مرتبط تقسیم بندی کنید. همچنین فراموش نکنید که فونت و رنگ بهکاررفته در مطالب از اهمیت فوق العادهای برخوردار است. اگر نگران انتخاب خود هستید، می توانید به طور موقت از روی دست بهترینها، تقلب کنید. ناگفته پیداست که وجود تصاویر، ویدئوها و کارهای گرافیکی به جذابیت مطالب شما اضافه خواهد کرد. این المانهای تصویری علاوه بر فرصت تنفس، می توانند مطالب دشوار را در قالبی ساده به کاربران انتقال بدهند.در گام پنجم بهینه سازی وبسایت برای موبایل و لبتاب قرار گرفته است. بر اساس یک پژوهش صورتگرفته توسط Perficient، ۶۸.۱ درصد از کل بازدیدهای صورتگرفته از وبسایتها در سال ۲۰۲۰ از طریق موبایل صورت گرفته است. در این میان تنها ۲۸.۹ درصد از لبتاب و ۳.۱ درصد از تبلت برای بازدید از استفاده کرده اند. اما، ۴۶.۴ درصد از زمان صرفشده در وبسایت، متعلق به کاربران لبتاب بوده است. حتی کاربرانی که با تبلت وارد شدهاند زمان بیشتری را نسبت به صاحبان گوشیهای همراه در یک وبسایت صرف کرده اند. این آمارها به ما نشان میدهد که برای افزایش زمان صرف شده در هر مراجعه، باید پلتفرم را به گونهای طراحی کرد که برای تمامی رابطه ای موجود شامل موبایل، تبلت و لبتاب بهینه باشد. اندازه دکمه ها و فونت مطالب از مهمترین مورادی هستند که باید اصلاح شوند.در نهایت می توانید از پاپآپهای خلاقانه به عنوان آخرین شانس خود استفاده کنید. وقتی کاربری می خواهد وبسایت شما را ترک کند، این پیام روی صفحه ظاهر شده و پیشنهادی را برای نگه داشتن کاربر در صفحه ارائه می کند. شاید این ترفند خیلیها را ترغیب نکند، اما اگر چند نفر را هم نگه دارد، کافی است. برای مشاهده یک نمونه خلاقانه از این دست پیامها، می توانید به وبسایت Briogeo سری بزنید.
خواندن این مطلب 4 دقیقه زمان میبرد