بدون دسته بندی

تبلیغات نامتعارف سرگرم‌کننده

تبلیغات بازرگانی: چه چیز وحشتناک‌تر از واقعی بود یک فیلم ترسناک است؟ باید بدانید که برای عده‌ای از مشتریان یک فروشگاه، این تجربه رخ داده و یک فیلم ترسناک را در دنیای واقعی به چشم دیدند. مشتریان یک فروشگاه لوازم الکترونیک، در سال ۲۰۱۷ با دیدن دختر شیطانی فیلم حلقه که در فیلم با بیرون آمدن از صفحه‌ی تلویزیون قربانی‌اش را به قتل می‌رساند، به شدت ترسیدند. این اتفاق که در نیویورک رخ داد، بخشی از تبلیغ یکی از قسمت‌های فیلم بود. دختری که در فروشگاه مشتریان را می‌ترساند، بازیگری بود که نقش سامارا، بازیگر اصلی فیلم را بازی می‌کرد. سامارا در واقع روح انتقام‌جویی بود که مردم را هفت روز بعد از این که یک فیلم نفرین‌شده را تماشا می‌کردند، به قتل می‌رساند. حساب رسمی فیلم، ویدیوی فروشگاه را در توییترش منتشر کرد و این ویدیو ۲۵۰۰۰ بار ریتوییت شد و ۲۴۰۰۰ لایک را نصیب خود کرد. بسیاری از کاربران هم این رفتار را تایید نکردند. ترس اولین واکنشی است که بسیاری از مردم داخل فروشگاه نشان می‌دهند. آن‌ها حتی اگر قسمت‌های قبلی فیلم را هم ندیده باشند، از دیدن دختری که موهای بلندش صورتش را پوشانده و روی زمین می‌خزد، می‌ترسند. فرد مسئول این فعالیت تبلیغاتی گفته است که تمام افراد بعد از واکنش اولیه، خندیده‌اند و راضی فروشگاه را ترک کرده‌اند. خیلی‌ها ممکن است با دیدن ویدیوی این خبر، به طراح آن تبریک بگویند و در دل تحسینش کنند. نکته‌ی مهم اما این است که یک برند تا کجا می‌تواند پیش برود و مرز بازی با احساسات مخاطب تا کجاست؟ آیا این مرز را اخلاق تعیین می‌کند؟ یا این که برندها باید بفروشند و مخاطب را به هر قیمتی با خود همراه کنند؟ مرز به گریه انداختن، ترساندن، دادن عذاب وجدان یا حتی خنداندن مخاطب را چه کسی تعیین می‌کند؟ 

مترجم: نازنين کي نژادwww.cnet.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا