تبلیغات بازرگانی: اتحادیه کشوری کسب وکارهای مجازی به تازگی گزارشی را از وضعیت کسب وکارهای عضو این اتحادیه منتشر کرده است. در این گزارش آمده: با ورود بیماری کرونا از اوایل اسفند سال ۹۸ و به دنبال آن قرنطینه و فاصلهگذاری اجتماعی، تاثیرات متفاوتی بر کسبوکارهای آفلاین و اینترنتی گذاشت. در این دوران، کرونا باعث شد تا مردم به خرید آنلاین توجه بیشتری نشان دهند و اعتماد کنند.لذا طبق گزارش به دست آمده از کسب و کارهای آنلاین عضو اتحادیه کشوری کسب و کار های مجازی میتوان گفت، اگر چه در نگاه اول برخی کسبوکارها از شرایط جدید متنفع میشوند اما بسیاری از کسب و کارهای کوچک در شهرستانها آمادگی مواجهه و بستر مناسب استفاده از این فرصت را نداشتند.حوزههایی مانند عرضه کالا و مواد غذایی، عرضه لوازم دیجیتال، مشاوره پزشکی، ویدئو و رسانه، خرید آنلاین بلیط و رویداد آنلاین با افزایش حجم سفارشات روبرو بودند و توانستد در این ایام به مردم خدمترسانی کنند. اما کسب و کارهای حوزههای خدماتی ، گردشگری ، تاکسی آنلاین، تبلیغات آنلاین ، مسکن و سفارش آنلاین غذا با کاهش چشمگیری از حجم سفارشات روبرو بودند که بسیاری از آنها را مجاب به تعدیل نیرو و یا در بعضی از شهرها تعطیلی کسب و کارشان کرد.در ادامه به بررسی برخی از استانها پرداخته و نمودارهایی از این استانها و استانهای دیگر آورده شده است.استان اصفهان :شهر اصفهان که با ۱۲۷ کسب وکار عضو اتحادیه کسب و کار های مجازی بعد از تهران جایگاه دوم تعداد کسب و کارهای عضو را دارد توانست با رشد بیش از ۶۰۰ درصدی در حوزهی عرضه کالا و مواد غذایی بیشترین رشد حجم سفارشات را نسبت به شهر های دیگر داشته باشد . همچنین اصفهان بیش ترین رشد را در حوزهی عرضه ی لوازم دیجیتال را دارد.اما در عین حال مانند بیشتر کشورها کسب و کارهای حوزه های خدماتی ، گردشگری و تاکسیهای آنلاین با کاهش چشم گیر حجم سفارشات مواجه بودند.مشهد :پایتخت مذهبی ایران پس از شیوع ویروس کرونا در کشور طبق اطلاعات به دست آمده از اتحادیه کشوری کسب و کار های مجازی با کاهش حجم سفارشات کسب و کار های اتحادیه روبرو بوده است. البته مشهد نیز همچون بیشتر شهرها با رشد در حوزه های عرضه کالا و مواد غذایی و عرضه محضولات دیجیتال روبرو بوده است.یزد:یزد در ایام شیوع ویروس کرونا در حوزه عرضهی کالا و مواد غذایی با کمترین حجم سفارشات در میان کسب وکارهای عضو اتحادیه روبرو شده است.خوزستان:خوزستان نیز با تغییرات روبرو بوده و در حوزه عرضهی محصولات دیجیتال به نسبت باقی حوزهها با حجم سفارشات بیشتری در میان کسب وکارها مواجه شده است.شیراز:شیراز در حوزهی رزرو نوبت دهی پزشکی با ۵۰ درصد کاهش حجم سفارشات در میان کسب وکارها روبرو بوده است.گیلان:در ایام درگیری با ویروس کرونا، گیلان در حوزهی عرضهی محصولات دیجیتال با کمترین حجم سفارشات در میان کسب وکارهای اتحادیه روبرو بوده است.tablighatbazargani.ir- نرگس فرجی
خواندن این مطلب 2 دقیقه زمان میبرد