خبر

بلاتکلیفی اقتصادی و کاهش اعتماد مصرف‌کننده به بازار

در پی ابهام در وضعیت اقتصادی، مدیران شرکت‌های بزرگ پیش‌بینی می‌کنند که هزینه‌های مصرف‌کنندگان کاهش یابد.

نوئل والاس، مدیرعامل کلگیت-پالمولیو، توضیح داد که ابهام در وضعیت اقتصادی باعث اضطراب مصرف‌کنندگان می‌شود و آنها به روش محافظه‌کارانه‌ای خرید می‌کنند. حتی در دسته محصولات ضروری، مصرف‌کنندگان تمایل دارند موجودی خود را کاهش دهند.

رامون لاگوارْتا، مدیرعامل پپسی‌کو، اشاره کرد که بازارهای بین‌المللی بزرگ‌ترین موتور رشد این شرکت هستند، اما مصرف‌کننده چینی تحت فشار قرار دارد و مصرف‌کنندگان آمریکایی نیز نگران رکود اقتصادی‌اند.

آندره شولتِن از پراکتر اند گمبل گفت که مصرف‌کنندگان به طور منطقی خرید خود را کاهش داده‌اند و این در کاهش ترافیک فروشگاه‌ها مشهود است.

مایکل هسو از کیمبرلی-کلارک اذعان کرد که بسیاری از خانوارها تحت فشار مالی قرار دارند و مقرون به صرفه بودن برای آنها اهمیت بیشتری یافته است.

آنا مانز، مدیر مالی نستله، اعلام کرد که کاهش تقاضای مصرف‌کننده باعث افت فروش شده و این روند از قبل از آغاز جنگ‌های تجاری آغاز شده بود.

source

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا