تبلیغات بازرگانی: در نخستین جشنواره و نمایشگاه بین المللی تبلیغات محیطی ایران، ۸ حوزه تبلیغاتی امکان رقابت با یکدیگر را خواهند داشت.یاری دبیر این جشنواره با اعلام مطلب فوق تصریح کرد: تبلیغات محیطی در کشور آنطوری که باید از ظرفیت های حاکم بر آن در حوزه تبلیغات استفاده نمی شود و در رقابتی نابرابر با رسانه های سمعی و بصری و به دلیل محدودیت هایی که دارد و همچنین عدم اطلاع رسانی و شفاف سازی باعث شده تا این بخش مهجور بماند.وی همچنین از اهمیت ایجاد فضای هم افزایی و تعامل میان بخش های مختلفی که در صنعت تبلیغات و به ویژه تبلیغات محیطی فعالیت میکنند دراین گرد همایی خبرداده که شامل دولت به عنوان نهاد قانونی، آژانس های تبلیغاتی یا همان بخش خصوصی، برندها و شرکت های تولید کننده، شهرداری ها و همچنین تولیدکنندگان محتوای تبلیغاتی و قانون گذاران این حوزه می باشد.وی درادامه مهمترین اهداف برپایی این جشنواره و نمایشگاه را برشمرد که شامل: ایجاد تحول و توسعه در بازار تبلیغات محیطی، تعامل ذینفعان عرصه ی تبلیغات محیطی که شامل بخش های متشکل از صاحبان برند، آژانس های تبلیغاتی، سازمان زیباسازی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری های کل کشور می باشد.همچنین از دیگر اهداف این رویداد ایجاد حس مسئولیت اجتماعی در حوزه های مختلف تبلیغات محیطی است و در نهایت افزایش اثربخشی این شکل از تبلیغات در مقایسه با سایر جنبه های تبلیغ است.این جشنواره با رویکرد تبلیغ برای تبلیغ و نشان دادن اهمیت جایگاه تبلیغات درحمایت از تولید ملی، افزایش کیفیت تولیدات، تغییر نگرش و رویکرد افکار عمومی، ایجاد گفتمان مصرف کالای داخلی، فراهم آوردن بستر افزایش صادرات کالا و خدمات و کاهش و کنترل تاثیر تحریم های اقتصادی برگزار می شود.ما شاهد هستیم که بسیاری از استارتاپ ها مراکز دانشگاهی و ایده های خلاق در این زمینه وجود دارد که جایی برای دیده شدن آنها وجود ندارد و تبلیغات محیطی ظرفیت نمایش این ایده های خلاقانه را فراهم کرده است.او درادامه اظهار داشت: این رویداد بزرگ صنعت تبلیغات در دو بخش جشنواره که کاملا رویکردی علمی داشته و بخش دوم نمایشگاه تبلیغات محیطی است که به گونه ای در آن به نمایش آثار برتر و ظرفیت های این بخش پرداخته خواهد شد و رسانه ها و خبرگزاری های فعال در این حوزه نیز معرفی و داوری می شوند.با توجه به اینکه برای نخستین بار در تبلیغات ایران چنین رویدادی برپا می شود از سایر کشورها نیز تقاضاهایی دریافت شده که اگر تا زمان برپایی به علت بحران کرونا مشکلی برای حضور آنها وجود نداشته باشد، این رویداد جنبه ی بین المللی خواهد داشت.دبیر جشنواری تبلیغات محیطی زمان احتمالی برپایی آن را نیمه ی شهریور ماه ۱۳۹۹ اعلام کرد که در مصلای بزرگ تهران خواهد بود.وی با بیان اینکه تبلیغات محیطی در همه بافت های شهر بایستی نفوذ و رونق داشته باشد از ایجاد شرایطی جهت افزایش سرمایه گذاری و افزایش آگاهی عمومی از این بخش مهم در تبلیغات به عنوان رویکرد مهم این جشنواره یاد کرده و افزود: درحال حاضر فقط یک سوم کلان شهر تهران با حدود ده میلیون جمعیت و تردد ۵۰ درصد اتومبیل های کل کشور در بزرگراه ها و اتوبانهای آن از ظرفیت های تبلیغات محیطی استفاده میکند در حالی که دو سوم باقیمانده به دلایل قوانین دست و پا گیر و مشکلات و افکار محافظه کارانه که تاکنون مانع توسعه و تحول این بخش بوده امکان استفاده از این ظرفیت را به خوبی ندارد.این در حالی است که حجم کل درامد از طریق تبلیغات محیطی کمتر از ۵۰۰ میلیارد تومان در سال است در حالی که با اتکا به توان بالقوه این بخش امکان ایجاد درآمد بیشتر برای صاحبان کسب و کارها و برندها و اژانس های تبلیغاتی و در نهایت توسعه اقتصادی وجود دارد.او گفت: از سویی به تبلیغات محیطی به عنوان یک صنعت لوکس نگاه می شود اما درعمل امکان استفاده و تاثیر گذاری در توسعه تبلیغات و فروش شرکت ها و صاحبان برند برایش مقدور نیست.-tablighatbazargani.irمریم غضنفری
خواندن این مطلب 3 دقیقه زمان میبرد