تبلیغات بازرگانی: اعتماد به رسانه ها از بین می روددر چند دهه گذشته شاهد کاهش اعتماد به رسانه ها، دولت و شرکت های بزرگ بوده ایم. طبق ادعای یک مورد گزارش بررسی سالیانه میزان اعتبار و اعتماد موسوم به «ادلمن تراست بارومتر»، فقط ۴۹٪ از مردم در سرتاسر جهان به رسانه ها اعتماد می کنند. با این وجود، در طول بحران شیوع کرونا، ما از سوی سیاست دولت و رسانه های اصلی خبری مورد لطف و مرحمت قرار گرفته ایم. در گذشته رسانه های خبری مثل مسیحیت در قرون وسطی این احساس را به فرد منتقل می کردند که منبعی انکار ناپذیر از حقیقت هستند اما امروزه، بسیاری از همان منابع خبری معتبر را به چشم شیاد و دروغگو می نگریم.وقتی صحبت از برقراری ارتباط با رسانه می شود، جوانان مایلند به همان شیوه مصرف انواع دیگر محتوا، از اخبار نیز مطلع شوند به همین دلیل، اکانت های غیر رسمی در اینستاگرام و صفحات جالب و جذاب در دنیای اینترنت را به بقیه ترجیح می دهند. طبیعتا، این اتفاق باعث می شود تا به طور جدی اعتبار محتوای یک منبع خبری زیر سوال برود اما در واقعیت، اخبار برند های خبری سنتی دیگر ارزش اسمی و ظاهری ندارند؛ بسیاری از جوانان در حال حاضر فعالانه به دنبال رسانه های خبری جایگزین می گردند.در حقیقت این نوجوانان هستند که قوانین دنیای خبر را از نو می نویسند. این در حالی است که شرکت های خبری سنتی در تلاش برای جلب توجه نسل بعدی بینندگان به سر می برند. در برنامه های سالیانه خود، بی بی سی از این واقعیت خبر داد که فقط ۲۶٪ از بچه ها از خدمات رادیویی و مدیا پلیر «بی بی سی آی پلیر» استفاده می کنند. در مقایسه با آن، ۵۰٪ از آن ها نتفلیکس و ۸۲، از آن ها نیز کاربر یوتیوب هستند. امروزه، چندان جای تعجب نیست که می بینیم بسیاری از نوجوان ها برای اطلاع از اخبار روز به صفحاتی در اینستاگرام نظیر @imjustbait، @nowthisnews و @theshaderoom مراجعه می کنند.روی لبهبا به پایان رسیدن دوران شیوع کرونا، که در نهایت اتفاق خواهد افتاد، می بینیم که مردم با انواع مختلف استرس دست و پنجه نرم کرده اند. برای بسیاری از جوانان، خانه به یک آبادی میان کویر یا همان حباب محافظ تبدیل شده که آن ها را از خطرات دنیای بیرون دور نگه داشته است. با وجود برطرف شدن سایه کرونا از سر مردم جهان، باز هم بخش قابل توجهی از مردم جهان ترجیح می دهند که همچنان با ماندن در خانه از بیرون رفتن طفره بروند. در ژاپن، این پدیده اجتماعی با نام «هیکیکوموری» نزد همه افراد شناخته می شود. این یک وضعیت روانی است که مردم از جامعه خود را کنار می کشند و به درجات شدیدی از انزوا تمایل دارند.دولت ژاپن حدس می زند که در این کشور ۱ میلیون و ۱۵۰ هزار نفر مبتلا به این بیماری زندگی می کنند. بنا بر گزارشات دریافتی، در انگلستان، تقریبا ۱۰٪ از افراد ۱۶ تا ۱۴ ساله همیشه یا اغلب اوقات احساس تنهایی می کنند. اضطراب اضافی ناشی از قرنطینه می تواند منجر به ظهور نسل جدیدی از افراد مبتلا به هیکیکوموری، فراتر از سواحل ژاپن شود. برای مقابله با آن، برند ها، موسسات خیریه و نهاد های دولتی باید دست به ارائه خدمات خانگی (in-home services) جهت کمک به ایجاد حس نیاز به برقراری ارتباط، مشارکت و معاشرت مجدد در دل جوانان بزنند.بازی شبیه سازی «Animal Crossing» در بیست سال گذشته همواره در جذب مخاطب موفق عمل کرده است اما امسال این بازی از لخاظ تعداد علاقمندان و کاربران رکورد شکست. جدید ترین نسخه موفق و رکورد شکن آن، محصول نینتندو، مورد استقبال افراد بیشماری قرار گرفته است که در قرنطینه اند. اگرچه این بازی یک سرگرمی عالی و تمام عیار برای فرار از شرایط سخت دنیای امروزی به حساب می آید اما به افراد منزوی نیز در مسیر برقراری ارتباط مجدد با اقشار مختلف جامعه و معاشرت با دیگران کمک خواهد کرد. ماهیت اجتماعی بازی حتی امکان برگزاری یک عروسی مجازی و مشارکت در اعتراضات سیاسی هنگ کنگ را نیز به وجود آورده است.دیوید، یکی از اعضای جامعه آماری واقعا معتقد است که انجام کار های مشارکتی حال انسان را بهتر می کند. به اشتراک گذاشتن غذا با دیگران بهتر از تنها غذا خوردن است. اگر فیلمی را در کنار یک شخص دیگر تماشا کنیم، بهتر از آن است که تنهایی به تماشای آن بنشینیم. این کار می تواند ما را از فکر کردن به مشکلاتمان نجات دهد.مشابه شرایط کنونی و بحران شیوع کرونا را نمی توان در هیچ جای تاریخ مدرن یافت. این بدان معنا است که سهم عمده ای از داده های اطلاعاتی تاریخی، در بهترین حالت، ناقص و در بد ترین حالت، بی ربط، هستند. از دیدگاه بازاریابی، بیشتر برند ها نیاز خواهند داشت تا شیوه نامه بازاریابی و استراتژی ارتباطی خود را اساسا به روز رسانی کنند زیرا همان دستور العمل های قدیمی در یک دنیای جدید دیگر به کار نمی آیند.tablighatbazargani.ir-مرضیه فروتنwww.campaignme.com
خواندن این مطلب 3 دقیقه زمان میبرد