تبلیغات بازرگانی: اگر دلنازک هستید این آگهی را نبینید. بچهها روز مادر را دوست دارند، چون میتوانند برای مادرشان کاری کنند. نقاشی بکشند، شعر بخوانند، شعر بخوانند، گل بخرند، لبخند بزنند. اما تصور کنید کودکی نتواند این کارها را بکند. حال طبیعی است که مادرش برای روز مادر چیزی نخواهد. مادران این آگهی دنبال هدیههای رایج برای روز مادر نیستند. یکی از مادرها در همان ابتدای ویدیو میگوید: «من هیچچیز نمیخواهم.»آن یکی ادامه میدهد: «نه شکلات و نه جواهر.» و سومی میگوید: «نمیخواهم به اسپا بروم. گل لازم ندارم. هیچ کدام از اینها را نمیخواهم.»این زنان، مادرهای واقعیای هستند که کودکانشان بیماریهای کشندهای دارند و در بیمارستان کودکان تورنتو با مرگ دست و پنجه نرم میکنند.هر کدامشان آرزو دارند بر چیزی غلبه کنند: دلشان میخواد بچهها به سرعت بهبود یابند و به خانه برگردند و کودکیِ شاد و سالمی داشته باشند. در این آگهی انسانهایی را میبینیم که سادهترین چیزهای زندگی را ندارند. تصورش هم عجیب است که کسانی باشند که به این شکل نگران هدیهای باشند که روز مادر خواهند داشت. ویدیو قرار است به مادرها، تمامشان، نشان دهد که مادران کودکان مریض با چه حسهایی دست به گریبانند و احساسات بیننده را درگیر میکند. با این حال آگهی چندان هم ناامیدکننده نیست و عدهی زیادی بعد از تماشای این ویدیو کمکهایشان را به موسسهی SickKids که تهیهکنندهی آگهی است اهدا کردند.
مترجم: نازنين کي نژادwww.adweek.com