تبلیغات بازرگانی: در ۵ سال گذشته، برند آریل (Ariel) هند همواره در قالب ویدئو هایی از تشویق فزاینده مردان به تقسیم وظایف در خانواده یا به عبارتی #ShareTheLoad سخن گفته و افراد را به گفتگو درباره تقسیم نا برابر کار ها در خانه وا داشته است. در تازه ترین بخش این کمپین، آریل این پیام را به مخاطب منتقل می کند: «آنچه که ما در بحران یاد می گیریم در زمان راحتی به کمکمان خواهد آمد. با تقسیم بار وظایف، عشق چند برابر خواهد شد.»ظاهرا کمپین فوق با هدف یادآوری این نکته به ما راه اندازی شده است که در مواقع بحرانی اعضای خانواده باید با یکدیگر متحد شوند، با هم مشارکت داشته باشند و بار کار های خانه همگی با هم به دوش بکشند. تا کنون بیش از ۱۰ میلیون نفر این فیلم را دیده اند و به گفته برند بازگشت به ۵ سال فعالیت آریل در گذشته به دنبال افزایش مکالمات پیرامون این موضوع شکل گرفته است. در ادامه خاطره همه ویدئو ها و فعالیت های سابق برند زنده شد.به اعتقاد شارات ورما، مدیر ارشد خلاقیت P&G هند و رئیس بخش مراقبت از پارجه شبه قاره هند، بحران اخیر چالش برانگیز بوده و بر خلاف تمام چیزهایی است که قبلا شاهد آن بوده ایم. با این وجود بحران معلم بزرگی است. امروزه، نسبت به گذشته مردان بیشتری به طور فعالانه دست به مشارکت در کار های خانه می زنند و احتمالا در اولین تجربه خود دریافته اند که چقدر زمان باید صرف ایجاد تعادل میان کار بیرون از منزل و کار های خانه کنند. این پیام در همه کمپین های برند در ۵ سال گذشته تکرار شده است.در سال ۲۰۱۵، آریل با طرح این سوال که «آیا شستشوی لباس ها فقط یک کار زنانه است؟» توجه همگان را به سوی تقسیم نابرابر و غیر عادلانه کارهای خانه جلب کرد. با شکل گیری جنبش «پدرها در انجام کارهای خانه با دیگران مشارکت می کنند»، گفتگو در راستای کمک به حل مشکل اصلی انجام شد که همانا چرخه تعصبات منتقل شده از یک نسل به نسل دیگر است. بچه ها چیز هایی را که می بینند یاد می گیرند و اگر نابرابری و بی عدالتی در خانه وجود داشته باشد، در نهایت به نسل بعدی منتقل خواهد شد.در سال ۲۰۱۹ سوال اصلی جنبش «پسران در انجام کارهای خانه با دیگران همکاری می کنند» این بود که «آیا ما همان چیزهایی را که به دخترانمان می آموزیم به پسرانمان نیز یاد می دهیم؟». در راستای پرداختن به این موضوع، در قالب یک فیلم از مادران درخواست شد که خالق این دگرگونی باشند و با تغییر روش تربیت پسران خود، آن ها را آماده کنند تا در آینده در مشارکت با سایر اعضای خانواده بار کار های خانه را به دوش بکشند. در سال ۲۰۲۰ فیلم تبلیغاتی «برای خواب برابر وظایف داخل خانه را میان همه اعضای خانواده تقسیم کنید» به طور کلی راجع به تاثیر و عمل بود. این ویدئو ضمن تاکید بر روی تاثیر تقسیم نابرابر کار های خانه بر روی وضعیت سلامتی خانم های خانه، به مردان فشار آورد تا فورا نسبت به کمک به همسران خود اقدام کنند.این برند از زمان شروع قرنطینه شاهد جهشی چشمگیر در تعداد خانواده هایی بوده است که به سوی ایجاد شرایط برابر از لحاظ جنسیتی گام بر می دارند. پدران، پسران و شوهر ها به آرامی ایده حمایت مساوی از مادران، خواهران و همسرانشان را می پذیرند که به طرق دیگر حافظان اصلی اعضای خانواده بوده اند و عمده بار کارهای خانه را به دوش کشیده اند. هدف آریل از ساخت این ویدئو انتقال یک پیام مهم به همه خانواده های هندی است و آن این که آن قدر به تقسیم کار های خانه میان همه اعضای خانواده ادامه دهند تا چنین استثنا هایی جای خود را به هنجار بدهند.کمپین فوق با همکاری یک هنرمند فعال در حوزه «واکنش ارادی اوج گیری حسی» (ASMR)، به نام گیبی، چالش هایی از جمله چالش #ArielShareTheLoad در خدمات شبکه ای به اشتراک گذاری ویدئو موسوم به «TikTok» یا چالش روزانه رسانه های اجتماعی به اسم ستاره #ShareTheLoad را راه انداخته و حواشی زیادی را برای کمپین فوق ایجاد کرده است. در ۵ سال گذشته، آریل توانسته است بر روی فرآیند فکری میلیون ها مرد تاثیر بگذارد. در سال ۲۰۱۴ هفتاد و نه درصد از مردان فکر می کردند که شستشوی لباس ها فقط وظیفه زنان است. این رقم در سال ۲۰۱۹ با کاهشی قابل توجه به ۴۱٪ رسید.
مرضیه فروتنwww.brandinginasia.com