بدون دسته بندی

افزایش ۸۶ درصدی فروش‌ریالی شکلات دربازار

تبلیغات بازرگانی: کرم کاکائو؛ محصولی از بازار شکلات ایران در یکسال گذشته با افزایش قیمت و حجم فروش قابل توجه‌ای مواجه شده است. بازاری که با نزدیک شدن به پایان سال کم‌کم عطر و بوی بهار در آن به مشام می‌رسد و مردم برای استقبال از بهار به سراغ خرید شب عید می‌روند. یکی از محصولات اصلی خریداری شده در این روزها شکلات است. محصولی که کام مردم را در روزهای آخرسال و روزهای اول سال جدید شیرین می‌کند. بنابراین بررسی بازار شکلات در این روزهای پرهیاهو از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است. شرکت پژوهش بازار و رسانه امروز (emrc) با بررسی اطلاعات دوره‌ی زمانی یکسال (۲۰۱۹) و مقایسه‌ی این دوره با سال ۲۰۱۸، گزارش جالبی را از بازار شکلات ارائه کرده که در ادامه می‌خوانید. لازم به ذکر است، اطلاعات این پژوهش از ۲۴ شهر اصلی ایران در صنعت خرده فروشی گردآوری شده است.سهم فروش حجمی انواع محصولات شکلاتگزارش مورد نظر نشان می‌دهد، بازار شکلات ایران در بازه‌ی زمانی مورد بررسی با افزایش ۲۶ درصدی حجم فروش مواجه شده است. این بازار به انوع مختلف: ویفر شکلاتی ( شامل ویفر با روکش شکلات مثل تک تک و ..)، شکلات مغزدار (شامل شکلات هایی که داخلشان شهد یا مغزاست)، شکلات تخته‌ای، شکلات هدیه، اسمارتیز و شکلات‌های سنگی، شکلات پذیرایی، کرم کاکائو (شکلات‌هایی که بسته بندی آنها اصطلاحا خمیر دندانی نام دارند)، تخم مرغ شانسی تقسیم بندی می‌شود.حال تغییرات فروش حجمی دسته‌بندی‌های مختلف به تفکیک به قرار ذیل است.ویفر با روکش شکلات: ۴۶%شکلات مغز دار: ۱۳%شکلات تخته ای :۷%شکلات هدیه: ۰,۵%اسمارتیز: ۴۸%شکلات پذیرایی: ۶%کرم کاکائو: ۱۲۷%تخم مرغ شانسی:۶۱%در مجموع آمارها نشان دهنده‌ی این است که کرم کاکائو به نسبت مابقی دسته بندی محصولات با افزایش قابل توجه‌ای در درصد حجم فروش روبرو شده است.تغییرات فروش ریالی محصولات شکلاتشکلات ایران شاهد افزایش ۸۶ درصدی فروش ریالی در کل بازار بوده است. چنین رویکردی نشان از افزایش قیمت تمامی محصولات بازار شکلات در ایران دارد. محصولاتی که تغییرات فروش ریالی دسته بندی‌های مختلف آنها به شرح ذیل است:ویفر با روکش شکلات: ۱۱۶%شکلات مغز دار: ۶۶%شکلات تخته ای : ۷۰%شکلات هدیه: ۵۰%اسمارتیز: ۱۱۶%کرم کاکائو: ۲۶۴%تخم مرغ شانسی: ۲۲۱%شکلات پذیرایی: ۶۰%در این بخش نیز محصول کرم کاکائو رکوردار است. در مجموع؛ شرکت پژوهش بازارورسانه امروز با ارائه خدمات و مشاوره‌های تحقیقاتی به برندهای صاحب‌نام حوزه شیرینی و شکلات کشور کمک می‌کند که مسیر درستی را در این بازار پرهیاهو بیابند. بازاری که دائم در نوسان است و هر لحظه امکان دارد، برندی در آن حذف شود.tablighatbazargani.ir- نرگس فرجی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا