تبلیغات بازرگانی: سومین رویداد ملی ایده آزاد اسباب بازی با حضور تولیدکنندگان و ایده پردازان این صنعت با هدف برندسازی در اسباب بازی ایرانی برگزارشد.آیدین مهدی زاده تهرانی دبیر این همایش اظهار داشت: مرکز آفرینش های هنری کانون فکری کودکان و نوجوانان در راستای حمایت از آفرینش ایده های خلاق درصنعت اسباب بازی و همچنین حمایت از تولیدکنندگان این حوزه اقدام به انتشارفراخوان ایده های خلاق کرده بود که ۱۶۰نفر آثارخود را ارسال داشتند ودرنهایت ۸۰ طرح اولیه انتخاب شد و پس از برپایی ورکشاپهایی که درآن ماکت آثار منتخب ساخته شد و در نهایت ۴۰ طرح مورد تاید قرارگرفت تا با حمایت سرمایه گذاران به مرحله ی تولید برسد.وی افزود: طرح های منتخب برای مرحله ی نهایی که به تولید می انجامد شامل گروه های آموزشی و کمک آموزشی، سرگرمی، رایانه و الکترونیکی می باشد.۴۰ طرح ماکت سازی شده در تاریخ ۳۰ مهرماه امسال رونمایی شد و برای سرمایه گذاران ایرانی امکان تولید آن فراهم شده است، این طرح ها بر مبنای چهار شاخص اصلی توسط هیات داوران مورد بررسی قرار گرفت.این چهار شاخص شامل: نوآورانه بودن به این معنی که کپی برداری نشده باشد، دوم اینکه نزدیک به جریان تولید باشد و مسیر طولانی برای رسیدن به بازار را نیاز نداشته باشد.سوم این که در طراحی مدل ها نگاه به ادبیان فارسی و فرهنگ ایرانی جایگاه ویژه ای داشته باشد و درنهایت نیز در بخش بازی های حرکتی و درمانی گروه های خاص، نگاه ویژه به این گروه های خاص کودک و نوجوان برای طراحی و ساخت اسباب بازی معطوف شود.دبیر سومین رویداد ملی ایده ازاد اسباب بازی در ادامه گفت: مشکل اساسی دراین صنعت نبود طرح های بومی سازی شده است در حال حاضر حدود ۹۰ درصد طرح هایی که در داخل تولید می شود کپی سازی شده از نمونه های خارجی هستند.البته در جشنواره اسباب بازی که هر سال برپا می شود سعی شده با همکاری با سازمان هایی نظیر آتش نشانی و… در زمینه ی فرهنگ سازی و آموزش از این طریق اقداماتی انجام شود.وی افزود: به دلیل نیازی که ازجنبه های مختلف حس می شد کانون اداره کل سرگرمی های سازنده، به این فکر افتاد که در حوزه طراحی های خلاق گام های برداشته شود.لذا برای شناسایی طراحان که ایده ای خلاقانه و متناسب با فرهنگ ایرانی دارند اقدام به برپای رویداد ملی ایده آزاد نموده که البته طی مدت سه سال برگزاری با وجود همه محدودیت هایی که در حوزه ی تولید اسباب بازی در کشور وجود داشته طرح های بسیار منحصربه فرد و خلاقی ارائه شده که به مرحله ی تولید هم رسیده و گام موثری در جهت برندسازی در صنعت اسباب بازی ایرانی بوده است.درهمین راستا تفاهم نامه های مفصل با بخش های مختلف نظیر جهاد دانشگاهی و فراخوان در حوزه ی دانشجویی داشتیم و همچنین ایجاد رشته دانشگاهی دراین حوزه.او درادامه تاکید کرد: درمورد صنعت اسباب بازی به لحاظ این که اصولا تولید پرهزینه نیست و با تجمیع سرمایه های خرد امکان تولید وجود دارد، محصول تولید شده چندان گران قیمت و پر تیراز نیست، باید سعی شود تا این صنعت بیشتر معرفی شود و فرهنگ سازی بیشتری برای ورود به این بازار متنوع و شاد صورت بگیرد و مخاطب شناخت کافی داشته باشند. وی همچنین از طراحی و ساخت اسباب بازی هایی با موضوع کرونا خبر داده که به تشویق ترویج موضوعات حفاظتی و بهداشتی می پردازد.لازم به ذکراست در مراسمی که روز نهم آبان ماه درمجموعه حجاب برگزار شد ۱۲ طرح از ۴۰ طرح مصوب در رویداد ملی ایده ی آزاد که به مرحله تولید رسیدند رونمایی شد. این درحالی است که سال گذشته از ۲۰ ایده خلاق منتخب، درحال حاضر ۱۵ طرح به تولید نهایی رسیده و روانه بازار اسباب بازی شده است.-tablighatbazargani.irمریم غضنفری
خواندن این مطلب 2 دقیقه زمان میبرد