شرکت پژوهش بازار و رسانه امروز (EMRC) در گزارشی ارزش ریالی تبلیغات در رسانههای تلویزیون، روزنامه و مجله را دوره زمانی زمستان سال ۱۴۰۰ منتشر کرده است. طبق این گزارش تلویزیون سردمدار رسانههای تبلیغاتی است و سهم قابل توجهای از ارزش ریالی تبلیغات بنگاههای اقتصادی را به خود اختصاص داده است. در این گزارش آمده سهم هر یک از رسانهها از کل ارزش ریالی تبلیغات بنگاههای اقتصادی شامل: تلویزیون ۶/۵۲۰ میلیارد ریال، روزنامه،۱۷۵مجله۳۲میلیون ریال است. در ادامه اطلاعات جامعتری از این گزارش که در آن ارزش ریالی ده برند برتر پرتبلیغ سه رسانه مورد بررسی در زمستان۱۴۰۰مشخص شده را میخوانید.ارزش ریالی تبلیغات۱۰برند برتر در مقایسه با سایر برندهاطبق گزارش ارائه شده ارزش ریالی تبلیغات۱۰برند برتر در مقایسه با سایر برندها در سه رسانه تلویزیون ۱۵۰/۲ میلیارد ریال، روزنامه۸۴ و مجله ۱۲ میلیون ریال بوده است. چنین دادههایی نشان میدهد که تبلیغات رسانههای چاپی روز به روز افول کرده و از اقبال کمتری برخوردار میشوند. بنابراین براساس گزارش ۳۳درصد از سهم ارزش ریالی تبلیغات تلویزیونی،۴۸ درصد از تبلیغات روزنامه و۳۸ درصد از تبلیغات مجله به۱۰برند برتر اختصاص دارد. این ۱۰ برند شامل: آمارانت، دلپذیر، سرای ایرانی، شهر فرش، رونیکس، محصولات غذایی طبیعت، کفش پاما، میهن، سفرمارکت، محصولات غذایی الیت هستند که۳۴ا درصد ارزش تعرفه ای تبلیغات این۱۰ برند در زمینه موادغذایی و نوشیدنی بودند و۲۲ درصد آن به تبلیغات گروه محصولی لوازم خانگی تعلق دارد.ارزش ریالی تبلیغات۱۰برند برتر تبلیغات تلویزیونیارقام ارزش ریالی تبلیغات۱۰برند برتر تبلیغات تلویزیونی نیز جالب توجه است. اطلاعات نشان میدهد، ده برند برتر که بیشترین بودجه را برای تبلیغات فصل زمستان درنظر گرفتهاند شامل آمارانت، دلپذیر، سرای ایرانی، شهر فرش، رونیکس، محصولات غذایی طبیعت، کفش پاما، میهن، سفرمارکت، محصولات غذایی الیت است. بنابراین گزارش نشان میدهد، از۱۰برند۴برند پرتبلیغ جزء حوزه مواد غذایی هستند.ارزش ریالی تبلیغات۱۰برند در روزنامهوقتی به سراغ بررسی ارزش ریالی تبلیغات در روزنامهها میرویم، نام برندهای دیگری نمایان میشوند. اکو ایران، کرمان موتور، امگا، چرم مشهد، فلومکس،مبل ترنج، آسیاتک، لونژین، تروند، پارس ملک؛۱۰برند برتری هستند که در فصل آخر سال بیشترین ارزش ریالی تبلیغات در روزنامهها را به خوداختصاص دادهاند.ارزش ریالی تبلیغات۱۰برند در مجلههمراه اول، ایرانسل، بانک صادرات ایران، بهران، رایتل، صنایع غذایی سحر، دامپزشکی پایتخت، بیترسوییت، بیمه معلم، آسیاتک؛۱۰برند برتری هستندکه بیشترین ارزش ریالی تبلیغات را در مجلات به خود اختصاص دادهاند. نکته جالب این بخش از گزارش تنوع در گروه های محصولی برندها است. درتبلیغات مجلات برندهای برتر از حوزههای مختلفی هستند که این ویژگی، تبلیغات مجلات را از مابقی رسانهها تفکیک کرده است.لازم به ذکر است، تمامی اعداد آمده در این گزارش مقدر ارزش ریالی بودجه تبلیغاتی برندهاست که به رسانههای مختلف اختصاص دادهاند و تخفیفات یا شرایط قرداد.با رسانهها در این هزینه لحاظ نشده است. همچنین در محاسبه هزینه جایگاه آگهی در باکس در۴الویت ابتدایی و انتهایی در نظر گرفته شده است.
خواندن این مطلب 2 دقیقه زمان میبرد