تبلیغات بازرگانی:مهمترین دستاورد آژانسهای تبلیغاتی زمانی اتفاق میافتد که در مقابل مشتریانشان قرار گرفته و قرار است ایده های خود را برای آنها ارائه کنند. این اتفاق باید به موثرترین شکل ممکن رخ دهد تا مشتریان با کمال میل نسبت به اجرای ایده رضایت دهند. به نوعی این اتفاق باعث میشود که فعالان آژانس های تبلیغاتی و مشتریان در گردونه یک چرخه قرار گرفته و برای رسیدن به یک هدف مشترک همکاری موفقیت آمیزی را انجام دهند. مدرسه AAV از اعضای گروه dnaunion برای ارائه ماشینی خلاق که چرخ این گردونه را به چرخش در بیاورد، ورکشاپ آموزشی Selling Ideas را برگزار کرد. در ورکشاپ آموزشی Selling Ideas برای اتصال خلاقانه و تاثیرگذار سه ضلع مثلث آژانس، مصرف کننده و سفارش دهندگان و یا مشتریان راهکارهای گوناگون و هدفمندی ارائه شد.همچنین این ورکشاپ آموزشی بر اساس اهدافی به مانند یک: کمک به فعالان تبلیغاتی برای ارائه موثر و فروش بهتر ایدهی خلاق و یا ایده رسانه ای که قرار است به مشتریانشان ارائه کنند. دو: چگونه تیم ارائه ایده میتوانند حین انجام کار اعتماد بنفس شان را افزایش دهند. سه: چگونه تیم فروش ایده میتواند، اعتماد مشتریان را نسبت به ایده شان بدست بیاورند. چهار: چگونه تیم ارائه کننده ی ایده پی به افکار مشتریانی که قرار است، ایده را به آن بفروشد، ببرد تا حین عملکرد فقط به نکاتی اشاره کنند که مورد نیاز آنهاست. پنج: ارائه راهکاری عملیاتی که قابلیت اجرای سریع داشته و افراد به مرور در آن به توانایی لازم برسند. شش: ارائه راهکاری که در آن فعالان تبلیغاتی بتوانند همزمان ایده خلاق، استراتژی و رسانه ی مورد نیاز را برای مشتریانشان تحلیل و ارائه کنند.مدرسه AAV با برگزاری این ورکشاپ درصدد این بود که افراد حاضر پس از حضور در آن تواناییهایی به مانند یک: اهمیت دادن به فروش ایده های خلاق. دو: استفاده افراد از توانایی ارتباطات شخصی خود حین ارائه بهتر ایده در مقابل مشتریان. سه: جلب اعتماد مشتریان حین فروش. چهار: استفاده از یکسری المان مشخص که گروه خلاقیت با بکارگیری آن ها ارائه موفقیت آمیزتری داشته باشند. این ورکشاپ آموزشی با بازخوردهای مختلفی روبرو شد و حاضران در آن نظرات مختلفی را عنوان کردند که در ادامه به برخی از آنها اشاره شده است برای مثال: یک: این ورکشاپ برای کسانی که بطور مرتب با مشتریان در ارتباط و مشغول فروش ایده های خلاق به آنها هستند، بسیار مفید و کاربردی بود. همچنین در خلق ایده های بهتر در بخش خلاقیت نیز در این ورکشاپ راهکارهای ارائه شده که جالب توجه بود. دو: اطلاعات ارائه شده در این ورکشاپ برای کسانی که در بخش خلاقیت آژانس های تبلیغاتی فعالیت میکنند، مفید و از فردای حضور در دوره به راحتی قابلیت عملیاتی شدن را داشتند. سه: تاکید بر اهمیت ارتباط انسانی با مشتریان که همین موضوع به درک بهتر این موضوع کمک بسزایی کرد. چهار: شناسایی نیاز مشتریان حین ارائه موثر ایده به آنها. پنج: حاضران در این ورکشاپ قبلا هم ایده های خود را به مشتریان ارائه می کردند اما حضور در این ورکشاپ به روند کاری آنها نظم و دقت بیشتری را افزاود. شش: افراد با حضور در این ورکشاپ متوجه شدند که باید قبل از برخورد با مشتریان به درستی روند و قابلیت اجرایی شدن ایده هایشان پی برده و با آمادگی کامل در جلسات حاضر شوند. هفت: چون فروش در بخش های آژانس های تبلیغاتی اتفاق می افتد به همین دلیل حضور در این ورکشاپ برای تمامی فعالان تبلیغات مفید بود. لازم به ذکر است: ورکشاپ آموزشی Selling Ideas در ۱۸ ساعت و دو روز در ماه اردیبهشت ۹۶ برگزار شد.dnaunion
خواندن این مطلب 2 دقیقه زمان میبرد