تبلیغات بازرگانی: فیلم تکان دهنده فیسبوک، محصول آژانس تبلیغاتی «Droga5» نمونه ای از یک آگهی تبلیغاتی همه گیر است که خوب از کار در آمد. این فیلم حاوی صحنه هایی از فیلمهای دست ساز کاربران و عکسهای خبری است که دنیایی ویران شده توسط کووید-۱۹ را به تصویر میکشند. این فیلم در شرایطی اواخر ماه مارس منتشر شد که در شوک ناشی از موج اول کرونا به سر میبردیم. در ادامه برخی صحنههای آشنا از جمله تلاش بی وقفه کادر درمان و قفسههای خالی فروشگاهها در آن گنجانده شده بودند. با این حال، تصمیم گیری برای انتخاب یک ترانه و آهنگ تکان دهنده کمک کرد تا احساسات مخاطب تحریک گردد.داستان اصلی:اخیرا مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک فیلمی موسوم به «هرگز گم نمیشود» را منتشر کرد که صحنه هایی از دنیای به غارت رفته اما ویران نشده را در دوران اپیدمی کرونا نمایش میداد. این ویدئو را کلام شاعر بریتانیایی، کیت تمپست، کامل میکرد.این فیلم خمیر مایه ای دلخراش و در عین حال امیدوار کننده دارد. در کنار خیابانها و اماکن عمومی خلوت، تصاویر افرادی را مشاهده میکنیم که همچنان در خط مقدم مشغول مبارزه با این ویروس همه گیر هستند. از آن جمله پزشکی را میبینیم که بر اثر استفاده بلند مدت از ماسک، صورتش کبود و خسته است. در ادامه شاهد آن هستیم که یک امدادگر بر روی درب آمبولانس خم شده است و اعضای کادر پزشکی با وجود خستگی فراوان در زمان استراحت شاد و امیدوار به رقص در آمده اند. در این میان لحظات دلخراشی نیز وجود دارند: بیمارانی که در تنهایی خود بر روی تخت بیمارستان ها از بیماری رنج میکشند و افرادی که به واسطه لزوم حفظ فاصله فیزیکی از هم جدا میشوند اما ذکر این نکته مهم است که شیوع ویروس کرونا همه چیز را از بین نبرده، خانواده ها و دوستان را از راه دور با یکدیگر پیوند داده و کاری کرده است که صدای ساز نوازندگان برای سرگرم ساختن مردم گرفتار در قرنطینه از پنجرههای خانه خود به گوش برسند.در بیت آخر شعر کیت تمپست چنین آمده است: «اگر بتوانیم همدیگر را پیدا کنیم، هرگز گم نمیشویم.»این فیلم حاوی مستنداتی از عواقب ناشی از شیوع کرونا و تلاش هایی در راستای رفع آن ها است. در ادامه کاربران فیسبوک از طریق ورود به لینک facebook.com/covidsupport می توانند به طرح کمک به توزیع مواد غذایی میان نیازمندان بپیوندند یا از همسایگانشان بخواهند که به آنها کمک کنند. در ادامه می توان دست به اعطای کمک های مالی زد یا با تاسیس صندوق های خیریه به حمایت از این قبیل اقدامات پرداخت. آگهی تبلیغاتی در رسانههای ملی و محلی و همچنین کانالهای تبلیغاتی دیجیتال پخش خواهد شد.پیش از این، فیسبوک و بسیاری از برندهای دیگر با همکاری یک شورای تبلیغاتی، یک کمپین خدمات عمومی در دوران شیوع ویروس کرونا را راه اندازی کردند. این شبکه اجتماعی اخیرا نیز متعهد شده بود که به طور مستقیم ۱۰۰ میلیون دلار به سازمانهای خبری در راستای مقابله با رکود اقتصادی ناشی از همهگیری کرونا، کمک کند.tablighatbazargani.ir-مرضیه فروتنwww.adage.com
خواندن این مطلب 2 دقیقه زمان میبرد